środa, 29 lipca 2009

Darmowymi noclegami hotele kuszą biznesmenów

środa, 29 lipca 2009

Hotel Sheraton in Poznań

Po słabym półroczu hotelarze spodziewają się napływu klientów biznesowych oraz większego ruchu turystycznego.

Hotelarze liczą, że początekjesieni pozwoli odrobić im straty z początku roku. Wrzesień i październik to czas konferencji i podróży służbowych. W tym roku walka o klienta biznesowego będzie trudniejsza, bo przedsiębiorcy ograniczyli podróże służbowe nawet o 20 proc.

– Zmniejszyły się przychody po obniżeniu cen o 15–20 proc. za noclegi. A obłożenie i tak spadało – wyjaśnia Marcin Podobas, wiceprezes zarządu Europejskiego Funduszu Hipotecznego , który jest właścicielem m.in.hoteli Masuria i Król Kazimierz.

Jak dodaje, podjęte przez firmę działania powinny przynieść skutek w II półroczu.

– Na podstawie rezerwacji, za które już wpłacono zaliczki, oczekujemy, że obłożenie będzie podobne jak rok temu – wyjaśnia Marcin Podobas.

Podobna sytuacja jest w Hotelu Haffner.

– Nie ma dużego spadku liczby chętnych w porównaniu z rokiem ubiegłym. Na wrzesień i październik zostały nam ostatnie wolne miejsca w salach konferencyjnych – wyjaśnia Dorota Parda z Hotelu Haffner.

Hotel spodziewa się przyjąć jesienią ponad 2 tys. klientów biznesowych.

– Wyrosła nam pod bokiem konkurencja: centrum konferencyjne Sheratona w Sopocie – mówi Dorota Parda.

Agnieszka Rog-Skrzyniarz mówi, że w Sheratonie rezerwowane są już miejsca na 2010 rok.

Hotelarze podkreślają, że sytuacja ożywiła się dzięki promocjom.

– W porównaniu z rokiem ubiegłym ceny za nocleg obniżyły się o około 20 proc. – wyjaśnia Dorota Parda.

Dodaje, że przy większych zamówieniach można liczyć na dodatkowe bonusy, jak darmowa sala konferencyjna.

Sieć Starwood Hotels & Resorts też tnie ceny: klient korporacyjny zatrzymujący się na trzy noce ma 30 proc. upustu, a na dwie – 20 proc. Stali klienci mogą liczyć nawet na bezpłatny nocleg w weekend. W hotelach EFH opusty otrzymają klienci biznesowi, do których w weekend dołączają rodziny.

– W ten sposób zyskujemy klientów w SPA oraz w lokalach gastronomicznych – zauważa Marcin Podobas.



(Źródło: GP)
Reblog this post [with Zemanta]

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
Tanie hotele,hostele,noclegi ◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates